به دخت

 




طرز تهیه خوراک میگو و سبزیجات

طرز تهیه خوراک میگو و سبزیجات آشپزی- وقتی هوا رو به گرمی‌ می‌رود، خوردن خوراك‌های مختلف به عنوان شام بسیار می‌چسبد؛ به خصوص آنكه زود هم آماده شود.
این خوراك علاوه بر اینكه این ویژگی را دارد، به خاطر وجود میگو در آن، یك خوراك رسمی و پرخاصیت است. بنابراین شما می‌توانید آن را برای پذیرایی از مهمانان‌تان نیز بپزید.
پس اگر مهمانی سرزده داشتید، نگرانی به خود راه ندهید. چون بعد از گذشت نیم ساعت به راحتی می‌توانید با غذایی مناسب و خوشمزه از او پذیرایی كنید.
زمان لازم برای آماده‌سازی: 3 دقیقه
زمان لازم برای پخت:‌12 دقیقه

مواد لازم:
- میگوی پاك‌كرده؛ 175 گرم
- پودر كاری؛ یك قاشق چای‌خوری
- نخود سبز تازه؛ 115 گرم یا یك پیمانه
-ذرت كنسرو شده؛ 115 گرم یا یك پیمانه
- كدوی سبز؛ 2 عدد متوسط
- فلفل دلمه‌ای سبز یا قرمز؛ یك عدد
- آب‌لیموترش؛ یك قاشق سوپ‌خوری
- پودر تخم گشنیز؛ یك قاشق چای‌خوری سرخالی
- نمك و فلفل قرمز؛ به مقدار كافی
- برگ تازه گشنیز؛ چند برگ
روش پخت:
1 - ابتدا میگو را همراه كمی نمك در قابلمه‌ای دارای مقداری آب بریزید و بگذارید 5دقیقه روی شعله اجاق‌گاز بپزد. در این فاصله كدو را بشویید و همان‌طور با پوست حلقه‌حلقه كنید و بعد فلفل دلمه‌ای را نیز شسته، خرد كنید؛ سپس میگو را داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.
2- از طرفی دیگر تابه بزرگی آماده كرده، كمی روغن در آن بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود.حالا میگوی پخته‌شده را همراه پودر كاری در روغن بریزید و تفت دهید. در این فاصله نخودسبز را در كاسه‌ای حاوی آب بریزید و روی اجاق‌گاز قرار دهید تا بپزد.
3 - بعد از اینكه نخودسبز كاملا پخت، آن را همراه فلفل دلمه‌ای، ذرت و كدو به میگوی سرخ شده اضافه كنید و 5 دقیقه تفت دهید.
4 - پس از این مدت، خوراك را با اضافه كردن تخم گشنیز، نمك، پودر فلفل قرمز و آب‌لیموترش طعم‌دار كنید و یك دقیقه دیگر حرارت دهید. در پایان خوراك را در ظرف مورد نظر كشیده، با چند برگ گشنیز تزیین كنید.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :