به دخت

 




نفوذ اسلام ناب محمدی در قلب اروپا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلیمن علی‌اکبر ناصری در همایش بیداری اسلامی و جهان مسیحیت که به همت معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم و با همکاری هیئت خادم‌الرضا(ع) چهارشنبه شب در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار داشت: سازوکار واتیکان و کلیسا بسیار منظم و دارای شبکه‌ای گسترده است.

 

وی افزود: مجمع کاردینال‌ها که پاپ را انتخاب می‌کنند چیزی شبیه مجلس خبرگان ایران است با این تفاوت که خبرگان توسط مردم انتخاب می‌شوند اما کاردینال‌ها منتخب پاپ هستند و دیگر اینکه آنها بعد از انتخاب پاپ، هیچ نظارتی بر کار او ندارند اما در ایران چنین نیست.
سفیر ایران در واتیکان در ادامه به تشریح وضعیت کلیسا در غرب به‌ویژه در واتیکان پرداخت و گفت: بیش از 60 میلیون نفر در سراسر جهان با نظارت واتیکان مشغول به تحصیل در رشته‌های مختلف هستند که برخی از آنها مانند دانشکده پزشکی قلب مقدس در رم، از نظر ظاهری چندان با کلیسا مرتبط نیست.


وی با بیان اینکه محدودیتی برای برای ورود داوطلبان به مدارس مسیحی از نظر دین و مذهب وجود ندارد، ابراز داشت: کلیساها در غرب در همه روزهای هفته پذیرای مردم هستند و یک نفر کشیش به صورت تمام وقت در آنجا حضور دارد و مراجعین را راهنمایی می‌کند اما مساجد کشور ما اینطور نیست.


ناصری افزود: هر کلیسا دارای حوزه استحفاظی خاص خود است و در کنار هر یک از آنها مدارس، مهدکودک‌ها و سایر مراکز مورد نیاز ساخته شده است و یکی از موارد مهم این است که غسل تعمید کودکان در کلیسا برگزار می‌شود و در واقع افراد را از کودکی با این مکان آشنا می‌سازند ضمن اینکه در بسیاری از مناطق دورافتاده و جزایر کوچک نیز مبلغان مسیحی حضور دارند.
سفیر ایران در واتیکان در ادامه با بررسی وضعیت تعامل اسلام و مسیحیت اظهار داشت: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا ایران بیش از 60 سال با واتیکان دارای روابط دیپلماتیک است که در پاسخ باید گفت این امر چند دلیل دارد که نخستین مورد آن تفاهم و درک متقابل اسلام و مسیحیت از یکدیگر است.


وی داشتن روابط را موجب شناخت مسیحیت واقعی توسط مسلمانان و نیز شناساندن اسلام به عنوان آخرین دین الهی و وحیانی بودن قرآن مجید به مسیحیان دانست و تصریح کرد: بسیاری از مقامات شاخص کلیسا نیز در مورد اسلام همین تعبیرات را به‌کار می‌برند.


ناصری افزود: اشتراکات زیادی میان مسلمانان و مسیحیان وجود دارد که سبب تعامل و همکاری میان پیروان این ادیان الهی می‌شود و می‌توان از این فرصت برای همکاری‌های گسترده در سطح جهانی و تبیین اسلام ناب محمدی و ولایی بهره برد.


سفیر ایران در واتیکان با بیان اینکه اسلام و مسیحیت دارای دشمنان مشترکی نیز هستند خاطرنشان کرد: پاپ و سایر مقامات مسیحی به شدت نسبت به سکولاریسم، الحاد و ماتریالیسم حساس هستند زیرا این جریانات با تمام ادیان الهی به مخالفت برخاسته‌اند.
وی با اشاره به تعارض نظام سلطه و جبهه استکبار با دین بیان داشت: اختلاف اسلام با کشوری مانند امریکا که خود را کدخدای دهکده جهانی می‌داند ریشه‌ای است زیرا رهبر کبیر انقلاب اسلامی خواهان حاکمیت خداوند به جای حاکمیت امریکا بر ایران و جهان بود.


ناصری قم و واتیکان را دو مرکز جهانی ادیان ابراهیمی دانست و گفت: باید نشست‌های میان کارشناسان این دو مرکز انجام شود تا برای حل مشکلات راهکارهای مناسبی پیدا شود.
سفیر ایران در واتیکان افزود: برگزاری این نشست‌ها فرصتی را برای مسلمانان فراهم می‌کند تا اسلام را در اروپا و عرصه جهانی معرفی کرده و چهره خشونت‌باری را که وهابیون به عنوان عنصر دست‌ساخته استعمار از اسلام ارائه داده‌اند تغییر دهند.


وی با اشاره به برخوردهای خشن با مبلغان مسیحی در برخی مناطق جهان اظهار داشت: این امر در ایران وجود نداشته و حتی با اینکه جمعیت اقلیت‌های مذهبی به حد نصاب لازم نمی‌رسد اما بر‌اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی پنج نماینده از این گروه‌ها در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و این نشان‌دهنده احترام به مذاهب و ادیان مختلف در کشور ماست.


ناصری در ادامه به وضعیت فکری موجود در غرب پرداخت و تصریح کرد: مردم این کشورها از مکاتب ماتریالیستی سرخورده شده و به بن‌بست‌های ارزشی رسیده‌اند و یک بحران روحی در غرب به‌وجود آمده است و هر چند امکانات مادی زیادی در اختیار مردم قرار دارد اما آمارها حاکی از افزایش خودکشی در برخی از کشورهای اروپایی است.
سفیر ایران در واتیکان گفت: اسلام ناب محمدی دارای جذابیت زیادی در غرب است و بیداری اسلامی که هم‌اکنون در مصر و سایر کشورهای اسلامی جریان دارد در قلب اروپا نیز به وجود آمده است.
وی با اشاره به مسلمان شدن 100 هزار نفر در انگلستان ابراز داشت: بسیاری از این افراد زن هستند و یکی از دلایلی را که برای تشرف به دین مبین اسلام بیان می‌کنند مسئله حجاب و عفاف است و به همین خاطر سران این کشورها با کوچک‌ترین مظاهر حجاب مقابله می‌کنند زیرا نمی‌خواهند این فریضه الهی در جوامع غربی گسترش یابد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :