به دخت

 




خانوادۀ سالم، جامعۀ سالم

اگر در جامعه­ ای خانواده مستحکم شد و زن و شوهر حقوق یکدیگر را رعایت کردند و با هم اخلاق خوش داشته و سازگاری نمودند و با همکاری هم مشکلات را برطرف نموده و فرزندان را تربیت کردند، جامعه­ای که این­طور خانواده­ها را داشته باشد، به صلاح خواهد رسید و نجات پیدا خواهد کرد و اگر مصلحی در جامعه باشد می­تواند این­طور جوامع را اصلاح نماید. اگر خانواده­ای نبود، بزرگ­ترین مصلحین هم بیایند نمی­توانند جامعه را اصلاح کنند.

هر کشوری که در آن بنیان خانواده مستحکم باشد، بسیاری از مشکلات آن کشور، بخصوص مشکلات اخلاقی و معنوی آن به برکت خانواده سالم و مستحکم برطرف می­شود یا اصلاً به­وجود نمی­آید.

این پیوند ازدواج زناشویی، یکی از نعمات بزرگ الهی و یکی از اسرار آفرینش است و یکی از موجبات بقا و ماندگاری و صحت و صلاح جوامع است.

تشکیل خانواده اگر به شکل سالمی صورت بگیرد و اخلاق حاکم بر زوجین، صحیح و منطقی و منطبق با اصول شرع، با آنچه که خداوند معین فرموده باشد، این پایه اصلاح جامعه است و پایه سعادت همه افراد جامعه است.


تشکیل بنای خانواده، یک نیاز اجتماعی است، اگر چنان­چه در یک جامعه­ای، خانواده­ها درست بودند، سالم بودند، استحکام داشتند، تزلزل نداشتند، حدود و ثغور خانواده محفوظ بود، این جامعه می­تواند به خوبی اصلاح بشود، افرادش می­توانند رشد فکری پیدا کنند و از لحاظ روحی کاملاً سالم باشند، می­توانند انسان­هایی بدون عقده باشند.


 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :