به دخت

 




نقش زنان در آموزش مصرف صحیح به کودکان

نقش زنان در آموزش مصرف صحیح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به کودکان چیست؟

به فرموده امیر مؤمنان علی (ع) زن، ناظر و مسئول امور خانه است . یکی از وظایف زنبه عنوان مسئول خانه و خانواده ، انتقال ارزشهای اخلاقی به نسل بعد است. مادر صرفه جو، بچه هایش را صرفه جو تربیت می کند. مادری که نگرش اقتصادی دارد، فرهنگ اقتصادی اش را به خانواده و فرزندان منتقل می کند ومانع از بریز و بپاش های بی مورد می شود. نقش اقتصادی مادر در کل خانواده جاری است، بخش اعظمی از تربیت ،الگوپذیری متربی از مربی است و از طریق گفتار،کردار و رفتار در وجود بچه ها نقش می گیرد.

از طرفی بزرگترین هنر زنان و مردان ایرانی سخت کوشی آنهاست . خانواده های ایرانی به خوبی می دانستند که برای زندگی و خوب زندگی کردن باید کار و تلاش کنند. اگر مروری بر فعالیتهای گذشته زنان ایرانی داشته باشیم ،خواهیم دید که زن ایرانی چه شهری و چه روستایی ،زنی سخت کوش و سازگار بوده است.

قناعت و صرفه جویی، ساده زیستن و سازگاری از مهمترین ویژگی های او بوده و از دیر باز ،داشتن فرهنگ قناعت و استفاده بهینه از مواهب الهی جزء شاخصهای زندگی آنان محسوب می شده است. برای مصرف بهینه در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم ، باید به این نکته توجه داشت. آموزش یکی از محورهای اصلی برای خانواده های ایرانی است، اگر هر خانواده ای بیاموزدکه درست مصرف کند و با صرفه جویی امکان استفاده از سایر مواهب را برای خانواده فراهم کند، شادی و نشاط را برای خانواده به ارمغان آورد.

 

مطالب مرتبط:

جهاد در خط مقدم آشپزخانه

زنان در اقتصاد مقاومتی چه نقشی دارند؟

اقتصاد مقاومتی

فرزندان و پول

فرزندان و خرید

فرآیند مصرف و قناعت

 

1392/7/6




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی آموزش مصرف صحیح،بانونت،نقش زنان،کودکان ,


نام شما : ایمیل دوست شما :