به دخت

 




مشاهده روابط جنسي والدين، آثار منفي بر كودك ميگذارد؟

اگر كودك، شاهد فعاليت جنسي والدين و ديگران باشد، در انحراف جنسي او در آينده تأثير خواهد گذاشت؛ بدين سبب، اولياي الهي در اين‌باره هشدار داده‌اند.

رسول خدا ص فرمود:

وَ الّذي نَفْسي بِيَدِه لَو اَنّ رَجُلاً غَشِيَ إمْرأَتهَ و في الْبَيتِ صَبيٍ مَسْتَيقِظٍ يَراهُما و يَسْمَعُ كَلامَهُما و نَفَسَهما ما اَفْلَحَ ابداً اِنْ كانَ غُلاماً كانَ زانياً او جاريةً كانَتْ زانيةً.

سوگند به كسي كه جانم در دست او است، اگر مردي با همسر خود بياميزد و در خانه، كودكي بيدار باشد و ببيند يا سخن و صداي نَفَس كشيدن آنهارا بشنود، هرگز رستگار نمي‌شود و سرانجام به زنا آلوده خواهد شد؛ چه پسر باشد و چه دختر.

آن بزرگوار، از آميزش زن و مرد درحالي كه كودك در گهواره به آنان بنگرد، نهي فرموده است. 

نزديك به اين مضمون، از امام صادق ع رسيده است كه فرمود:

لا يُجامِعُ الرّجلُ امْرأتَهَ و لا جاريَتَه و في الْبَيتِ صَبيٌ فذلك مِمّا يُورِثُ الزِّنا.

مرد با همسر خود، نزديكي نكند؛ در حالي كه در خانه كودكي هست؛ زيرا سبب زنا مي‌شود.

اين فرمان، از ديگر اولياي الاهي نيز رسيده است.

علت اين تأكيد، آن است كه عوامل بيروني و محيطي، به صورت ناهوشيار بر غريزه جنسي كودك تأثير مي‌گذارد و وقتي صحنة نزديك پدر و مادر را ببيند، ممكن است به جهت تقليد، همان كار را با همسالان خود انجام دهد يا به سبب كنجكاوي، با آلت تناسلي خود بازي كند كه در هر دو صورت، لذتي را در پي خواهد داشت و همين لذت و استمرار عمل، او را دچار انحرافات جنسي مي‌كند.

تصوير يا صداي عمل جنسي والدين، در حافظه و ضمير ناخودآگاه كودك مي‌ماند و سبب فشارهاي جنسي بر او در دوران نوجواني و به‌ويژه بلوغ مي‌شود كه غرايز جنسي در او بروز مي‌يابد.

در خبرها آمده بود: جوان 27ساله‌اي كه به سبب انحرافات جنسي به 2بار اعدام و 3سال زندان محكوم شد، در اعترافات خود، علت انحراف خوش را مشاهده روابط جنسي والدين ذكر كرد؛ به همين سبب، در قرآن كريم دستور داده شده است كه به كودكانتان بياموزيد هنگام خلوت با همسر خود (پيش از نماز صبح، هنگام ظهر، و پس از نماز عشاء)، سرزده به اتاق شما وارد نشوند؛ چرا كه ممكن است پوشش مناسبي نداشته باشيد(نور، 58) يا شما را در حال آميزش ببينند و سبب بلوغ زودرس آنان شود.

دقت داشته باشيد كه حتما مراقبت نسبت به اين مورد داشته باشيد اما اگر چنين مسئله اي براي فرزندتان پيش آمد حتما او را نزد يك روان شناس مناسب در اين زمينه برده تا مسئله را حل كند.

 

1392/9/2



نظرات ارسال شده
ندا آريان فر
یکشنبه 17 آذر 1392


واي كه چه پدر ومادرهاي بي احتياطي-يعني چنين پدر ومادرهايي ام وجود دارند؟


3
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی تربيت ،تربيت جنسي ،مراقبت جنسي،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :